چهار عنصر اصلی پیاده سازی مدیریت دانش در مدل APO وجود دارند Ú©Ù‡ عبارتند از : چشم انداز Ùˆ ماموریت، ارزیابی Ùˆ تØÙ„یل نقاط ضع٠و قدرت، شتاب دهنده ها Ùˆ ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯ دانش Ú©Ù‡ در قالب چهار ÙØµÙ„ به ØªØ´Ø±ÛŒØ Ø¢Ù† Ù…ÛŒ پردازیم.
ÙØµÙ„ اول : چشم انداز Ùˆ ماموریت
مشاور ارشد پروژه آقای اوگیوارا در بازدید اول ضمن بررسی اقدامات و سوابق موضوع به شناسایی وضع موجود سازمان پرداختند.
این شناسایی با گامهای زیر صورت Ù¾Ø°ÛŒØ±ÙØª:
وزارت نیرو در برنامه های راهبردی خود چشم انداز Ùˆ استراتژیهای خود را به Ø´Ø±Ø Ø²ÛŒØ± تعیین نموده است:
چشم انداز وزارت نیرو:
در اÙÙ‚ چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، سازمانی است بالنده Ú©Ù‡ با برخورداری از مدیریت دانش Ù…ØÙˆØ±ØŒ منابع انسانی کارآمد، ساختاری ÙØ±Ø§Ú¯ÛŒØ± Ùˆ اثربخش، ظرÙیتهای غنی نرم Ø§ÙØ²Ø§Ø±ÛŒ Ùˆ سخت Ø§ÙØ²Ø§Ø±ÛŒ خود اتکاء، به گونه ای عمل Ù…ÛŒ کند تا کشور در مدیریت عرضه Ùˆ تقاضا Ùˆ دسترسی عادلانه همگان به: "برق مطمئن Ùˆ پایا"ØŒ "آب سالم Ùˆ کاÙÛŒ متناسب با ظرÙیتهای ملی" Ùˆ "خدمات بهداشتی ÙØ§Ø¶Ù„اب" در جهان پیشرو شناخته Ùˆ نیز به عنوان مرکز راهبری برق در منطقه تثبیت شود.
با توجه به چشم انداز وزارت نیرو ØŒ چشم انداز دانشی ØÙˆØ²Ù‡ ستادی وزارت نیرو به Ø´Ø±Ø Ø°ÛŒÙ„ تعیین گردیده است:
چشم انداز ØÙˆØ²Ù‡ ستادی:
ØÙˆØ²Ù‡ ستادی وزارت نیرو سازمانی است دانش Ù…ØÙˆØ±ØŒ آینده پژوه Ùˆ قادر به Ú©Ø´Ù Ùˆ درک به موقع Ùˆ صØÛŒØ نیازهای دانشی Ùˆ دارای قابلیت تولید Ùˆ مدیریت دانش
بر اساس برنامه های راهبردی وزارت نیرو ، استراتژی دانشی ذیل تعری٠گردیده است :
تسهیل Ùˆ تقویت ÙØ±Ø¢ÛŒÙ†Ø¯ انتقال دانش ضمنی از طریق مدیریت دانش در صنعت آب Ùˆ برق
استراتژی دانشی وزارت نیرو منبعث از برنامه های راهبری Ø¨Ø´Ø±Ø Ø°ÛŒÙ„ تعری٠گردیداست :
استراتژی ØÙˆØ²Ù‡ ستادی وزارت نیرو دانشی: